#ladylike

~Every Lady is beautiful in her own way – My way is Ladylike~

Reguli de etică pentru doamne, domnişoare (partea I)

Scrie un comentariu

Probabil nu mi s-a întâmplat doar mie – vezi o doamnă, la prima vedere, frumoasă şi rafinată şi e destul să facă un gest lipsit de bun gust sau să facă un comentariu lipsit de inspiraţie, şi prima impresie… devine înşelătoare. Evident că vrem să fim naturale, relaxate şi fără inhibiţii, dar asta nu înseamnă să dăm dovadă de proastă educaţie şi să fim obraznice. Pot să ne scape reacţii acide în anumite circumstanţe stresante, un râs mult prea zgomotos la glume sau bancuri foarte bune şi un comportament nu tocmai adecvat la masă, dar nu e niciodată târziu să ne „şlefuim” şi să fim adevărate doamne 🙂

street-conversations-woman-walking-down-the-streetCum mergem

Când mergem pe stradă, nu o putem face la întâmplare. Nu alergaţi mereu (mai ales cu telefonul mobil la ureche) şi nu vă gârboviţi pentru a arăta tuturor că sunteţi supărate. Aveţi grijă la umeri, să nu fie aplecaţi prea înainte, nu mişcaţi exagerat din braţe şi coate, nu faceţi paşi prea mari şi nici prea mici, strângeţi burtica şi şira spinării dreaptă. Dacă ne oprim pe stradă să vorbim cu cineva, nu ne vom sprijini de vreun perete şi nici nu vom pune mâinele în buzunare.

etiquetteCum ne aşezăm

Aşezaţi-vă cu graţie pe scaun sau fotoliu, dar folosiţi întreaga sa suprafaţă. Doar pe vremuri era ceva distins să te aşezi discret şi timid pe margine de scaun/fotoliu. Nu vă ţineţi genunchii cu mâinile, dar nici nu staţi cu genunchii îndepărtaţi. Cel mai adecvat este să-ţi încrucişezi partea de jos a picioarelor, având grijă să-ţi acoperi discret genunchii cu fusta.

luaghCum râdem

Să râzi e un semn de sănătate şi aduce multă fericire 🙂 Când râzi, nu pune mâna la gură, nici dacă ai izbucnit într-un râs nestăpânit. Nu râzi, lovindu-ţi picioarele şi înghiontind persoanele de lângă tine. Eşti mai simpatică când surâzi 🙂 Cu această regulă pentru mine personal e mai greu 🙂 Râd zgomotos şi cu zâmbet larg, de cele mai deseori 🙂

women-shaking-hands-shutterstockCum strângem mâna

Doamnele, persoanele mai în vârstă sau persoanele cu funcţii mai superioare sunt  primele care întind mâna. Deşi se întâmplă uneori ca bărbaţii să întindă primii mâna, trebuie să răspunzi la această iniţiativă,  pentru că să refuzi o mână întinsă este o ofensă gravă. Dacă bărbaţii sunt obligaţi să se ridice pentru a da mâna unei persoane, atunci doamnele nu trebuie să facă acest lucru decât dacă e vorba să dai mâna unei persoane mai în vârstă sau uneia pe care vor s-o onoreze în mod special.

Strângerea mânii trebuie să fie una elegantă, dar nu moale. Nu apucăm doar vârful degetelor mâinii pe care o strângem, dar nici nu apucăm mâna într-o manieră agresivă.

1255634286_top-10-sign-language-compliments_flashComplimentele 

Micile complimente întreţin conversaţia, aşa cum micile cadouri întreţin prieteniile. A face însă complimente exagerate este o lipsă de tact, dar a „cerşi” complimente este o adevărată prostie. Adesea auzim persoane care aşteaptă să le spui că sunt frumoşi, că au dreptate, că sunt buni profesionişti, se laudă încercând să sugereze celor din jur anumite complimente. Dacă nu vreţi să fiţi caraghioase, evitaţi să oferiţi complimente de pomană 🙂

Caraghios şi lipsit de bun simţ este atunci când auzi cum o persoană face complimente alteia, când în lipsa acesteia o critică şi bârfeşte 🙂 Se întâlneşte asta mai des la femei 🙂 Cel mai bine e să nu intrăm nici într-un val – nici cel al bârfelor, nici cel al complimentelor 🙂

Atunci când primeşti un compliment nu este necesar să faci şi tu un compliment – prea fals 🙂 Să spui „mulţumesc” atunci când primeşti complimentul, mmmm, e banal 🙂 Mai adecvat ar fi să spui „da, şi mie îmi place” sau „l-am primit cadou” (dacă e vorba de un obiect), iar când vi se spune că arătaţi bine – „mă mir, pentru că sunt obosită, probabil munca îmi prieşte” 🙂

Când mi se spune că arăt bine, eu răspund cu tradiţionalul „mulţumesc” pentru majoritatea, iar pentru prieteni – vin cu detalii (aseară am dormit bine, am făcut o curăţire a tenului, mă prinde culoarea sau cerceii, mi-am aranjat părul prin cutare „tehnică” etc.). Dacă e vorba de obiecte – mă arunc la spus de unde l-am cumpărat şi cât am dat 🙂 Evident, intru sau nu în detalii, în funcţie de persoană şi de compliment.

Va continua…

logo_909780_web (1)

Lasă un răspuns

