#ladylike

~Every Lady is beautiful in her own way – My way is Ladylike~

Dieta mea nemiraculoasă

Scrie un comentariu

dieta Pentru că am fost întrebată de nenumărate ori ce am făcut de am slăbit atât de mult și mă și mențin de ani buni, am hotărât să dezvălui tututor dieta mea. Cu părere de rău, nu este o dietă miraculoasă 🙂 Nu e o dietă care te face să slăbești fără să depui un efort consistent în acest sens, și de ordin fizic, dar și psihologic.

În tot procesul slăbirii, îmi pare rău de trei lucruri – nu am combinat din start dieta cu sportul; nu am consultat un medic  să aflu ce spune glanda mea tiroidă și hormonii și… că în timpul dietei mi s-a întâmplat să fiu insuportabilă și nepoliticoasă 🙂 Asta e! Acum că am recunoscut cele mai neplăcute aspecte, putem trece direct la subiect 🙂

În primul și în primul rând, orice dietă eficientă și cu rezultate pe termen lung începe de la schimbarea metabolismului și asta este cea mai grea fază. Acum, organismul urmează să trăiască anumite șocuri, o schimbare radicală. Această perioadă a durat în cazul meu cam jumătate de an. Ce am făcut în aceste circa 6 luni? Circa 40 de zile nu am mâncat nimic  – doar apă și miere. Deci 2 zile în săptămână – de obicei, miercuri și vineri – îmi lăsam organismul său se odihnească.

Pe zi slăbești circa 1 kg, după care în următoarele zile în care mănânci normal, dar fără exagerări, crește greutatea cu 300-500 g. Deci în 2 zile, adică într-o săptămână, dai jos aproximativ 1 kg. Evident că au fost săptămâni când organismul meu a ripostat și a refuzat să mai dea jos kg. Niciodată nu voi uita când timp de 3 săptămâni, după 6 zile nemâncate, acul cântarului rămânea tot la 57 kg 🙂 Dar nu m-am oprit.
Trebuie să vă stabiliți din start unde vreți să ajungeți, altfel riscați să intrați într-o zonă riscantă – anorexia. Cam așa s-a întâmplat cu mine când am ajuns la 17 ani să cântăresc 34 kg. Deci fiți foarte atente ce faceți și, dacă aveți nevoie de o consiliere pe toată perioada dietei, nu vă fie rușine să mergeți la un psiholog.

A doua fază a dietei este să renunțăm la micile plăceri alimentare – dulciuri, făinoase, mezeluri, carne grasă. Eu sunt parțial norocoasă la acest capitol – nu îmi plac dulciurile, iar carne nu mai mănânc deja de 10 ani. Am citit undeva că, dacă aveți anumite obsesii alimentare, puteți scăpa de ele dacă vă abțineți 10 zile 🙂 Știu, pare greu, dar trebuie să vă impuneți organismul să lucreze diferit de cum îi este lui confortabil.

joggingȘi da, foarte mult sport!!! Fie că mergeți la sală, fie că alergați prin parc, fie ați găsit o aplicație cu exerciții sau un video pe youtube, faceți mișcare! Endocrinologul meu când a auzit că merg de 2-3 ori la sală, m-a întrebat de ce așa puțin, oare mănânc doar de 2-3 ori pe săptămână? 🙂 În plus, o altă chestie care mi-a zis-o e că în viața femeii există doar trei motive care îi pot justica îngrășarea – sarcina, alăptatul și menopauza, în rest – ea nu are voie să piardă control asupra greutății ei!

Deci aceasta este ultima fază – revenirea la un regim cu câte puțin de toate și controlul greutății. Atestați 1 kg în plus pe cântar – nu lăsați lucrurile așa! A doua zi ați început să limitați din porții, să activați regimul fizic și să slăbiți acel kg.

Aceasta este dieta care a funcționat la mine și care o voi repeta ori de câte ori voi avea nevoie. Puteți să o urmați, dar cel mai bine e să vă sfătuiți cu un medic înainte de asta. Sau puteți să vă inventați propria dietă care lucrează foarte bine pentru voi. Cert este însă faptul că marile victorii sunt dificile 🙂

Fiți OK cu voi înșivă, iar atunci când doriți ceva nu rămâneți cu doritul, ci faceți ceva în sensul realizării dorinței. Eu am ajuns la greutatea dorită, acum scopul meu e să continui să modelez și să sculptez 🙂 Deși endocrinologul meu zice că ar trebui să mai slăbesc, eu sunt OK cu mine și pot spune că target-ul meu a fost atins! 🙂

logo

Lasă un răspuns

