#ladylike

~Every Lady is beautiful in her own way – My way is Ladylike~

Nadia Darie – o pentruea care îndeamnă femeile să fie mai bune și mai originale

Scrie un comentariu

darie nadiaE talentată la tot ce înseamnă cuvânt – scris pe o pagină de blog sau site pentru femei, vorbit la radio sau TV, dar și la cuvântul cel cântat. La toate acestea, se mai adaugă cuvintele sale înțelepte și educaționale rostite în familie. Până și atunci când nu cuvântă, Nadia Darie creează – face minuni cu un ghem de ață, o croșetă și dibăcia mânilor sale. Este deci o femeie colorată și plină de viață, și vă mărturisesc în secret că mi-o doresc de nașă 🙂 Să vedem ce are să ne mărturisească Nadia Darie despre ea și stilul ei, dar și despre locul femeii în raport cu bărbatul.

nadia darieEşti o femeie frumoasă, cu roluri, responsabilităţi şi pasiuni diverse, de la a fi o mamă şi o soţie devreme acasă până la jurnalism, cântec şi croşetă. Ce am scăpat din această descriere, dragă Nadia?

Uneori am impresia că unii mă cunosc mai bine decât eu pe mine (râde), dar poate că dintr-o parte se și vede mai bine, cine știe? De când sunt mamă pasiunile mele au trecut cumva pe planul doi sau „au făcut rebranding”: spre exemplu nu mai am timp să cânt cu ansamblul sau singură, dar o fac cu mare drag pentru fiul meu, înainte de somn sau în jocuri; mă calmez foarte mult croșetând și mă bucur să reușesc uneori să-mi surprind apropiații cu niște daruri făcute de mânile mele; jurnalismul este stihia care mă va urmări toată viața, în toate formele ei. Din moment ce timpul nu mi-a permis îndeajuns ca să fac radio și/sau TV, am început tot mai mult să scriu… Toate se completează cumva, de la sine, dar și prin efortul propriu și susținerea soțului – altfel ar fi imposibil. Nu mă privez de lecturi, bineînțeles, de întâlniri cu oameni de valoare sau de traininguri care să-mi aducă un plus de valoare, deci, mai am foarte mult de crescut.


 

nadia darieDacă ar fi să te caracterizezi prin continuarea fiecărei litere din numele tău, ce calităţi sau defecte ai avea a destănui?

N – norocoasă (ar fi păcat să spun că nu-i așa)

A – ambițioasă (iar fecior-meu a moștenit aceast lucru și de la mami, și de la tati)

D – devotată (e o calitate. Nici partidul cu care votez cred că nu- l-am schimbat, deși, poate ar fi cazul 🙂

E – energică (uneori exagerat chiar)

J – jucăușă (e păcat să ascundem copilul din noi)

D – directă (poate prea directă, dar nu pot să mă schimb)

A – atentă (la foarte multe detalii)


 

nadia_ieCe stil vestimentar te face să te simţi în pielea ta?

Nu cred că am unul constant, decât dacă i-aș spune pe numele meu (zâmbește). Mă îmbrac adecvat situației, evenimentului, dar și propriei dispoziții. Nu voi exagera în coloristică și nu mă veți veda în haine cu sclipici – eu tind să-mi plac mie în primul rând, soțului meu și apoi „criticilor de modă”. Recunosc faptul că de multe ori sfidez reguli foarte bine definite: eu încalț espadrilele cu ciorap, rochiile lungi cu pantofi cu botul acoperit și tot așa într-o veselie. Dacă tot e să dau un stil anume, atunci cred că e vorba de un smart-casual, totuși.


Ce părere ai despre accesoriile bărbăteşti împrumutate de doamne, cum ar fi papionul, bretelele, cravata şi… cheile maşinii?

Nu am nimic contra, atâta timp cât doamnele pot, prin intermediul acestora, să se pună cumva în valoare. Până la urmă totul se rezumă la anumite nevoi – și unii bărbați simt nevoia de a purta fuste (scoțienii) și nimeni nu-i critică pentru asta. Trebuie să privim partea pozitivă: bretelele susțin bine pantalonii pentru o femeie însărcinată, o pot confirma personal, papionul nu-i cu nimic mai diferit decât o floare sau broșă pe care, la rândul lor, le poartă deja și bărbații, iar despre utilitatea unei mașini nu cred că mai avem loc de discuții sau diferențieri pe sexe.


 

nadia si tudor darieÎn general, ce părere ai despre conceptul de femeie emancipată şi egală în drepturi cu bărbatul?

Nu știu de ce noi doar la drepturi ne oprim, poate n-ar strica să privim mai în detalii responsabilitățile fiecăruia, sau diferențele pe criterii de sexe când e vorba de obligații. E corect să fie așa, atâta timp cât societatea vrea să progreseze, libertatea este pusă în cap de masă, iar egalitatea a devenit mod de a fi. Mai curând ne-am strădui să fim mai bune, mai bune în tot ce facem zi de zi; mai degrabă ar trebui să ne diferențiem cumva, să fim originale, prin tot ce întreprindem sau realizăm – asta ne-ar aduce mai multă satisfacție și ne-ar face mai valoroase în ochii altora decât discuțiile interminabile despre cine-i mai mare și mai tare.


Acum activezi la site-ul pentruea.md. Ce oferă acest site cititoarelor diferit de alte site-uri pentru femei?

pentruea.md

În primul rând un conținut de caliatate, referindu-mă aici atât la calitatea gramaticală, jurnalistică, cât și la personajele inedite pe care le abordăm și despre care scriem. Ca orice instituție de presă ne străduim să fim mereu cu un pas înaintea tuturor, să avem ceea ce nu au alții, să ne surprindem cititoarele… Pe cât ne reușește, vedeți și singuri. Rămânem a fi o revistă de calitate, pentru femeile inteligente, care se respectă și pentru care valorile sunt mai presus de toate.


nadia darieDefiniția Nadiei Daria pentru:

Ie – cea mai preferată dintre bluze

Noroc – mâna lui Dumnezeu pe creștetul meu

Violet – culoarea preferată

Senzualite – o calitate care nu trebuie să-i lipsească unei femei

Aur – un metal din tăblița lui Mendeleev și tot ce înseamnă familia mea, dacă e să ne raportăm la valoare

Balerini – comoditate și relaxare

Ladylike – feminitatea, rafinament, distincție

 

Mulțumesc mult dragă Nadia pentru interviul oferit pentru LadyLike. Fii mereu împlinită și fericită, ca mamă, soție și femeie în general. Multă inspirație în tot ceea ce faci, de la scris, cântat și croșetat până la crescut frumos și educat armonios copii. Și să ne ajute Dumnezeu să ne luăm de fini și nași 🙂 

logo

Lasă un răspuns

