#ladylike

~Every Lady is beautiful in her own way – My way is Ladylike~

How to survive as a vegetarian

Scrie un comentariu

În această vară, am împlinit 10 ani de când „m-am lepădat” de carne 🙂 În acest răstimp nu au fost puțini oameni dintre acei care m-au întrebat dar ce mănânc dacă nici tu carne, nici tu pâine, nici tu dulciuri. Am decis să ofer câteva meniuri clasice, ce-i drept ușor banale, din viața mea alimentară de zi cu zi.

Fiecare dimineață începe cu terci de ovăz, miere de albine și ceai verde neîndulcit.

poză 3

Un necesar zilnic de care nu mă pot lipsi este ronțăitul fructelor, în special mere. Pot să-mi permit și banane chiar, pentru că sunt bogate în potasiu. Nu mă prea împac cu strugurii, mai bine zis îi evit deși îmi plac 🙂

Salatele sunt la fel de indispensabile sau legumele coapte, la grătar sau călite în puțin ulei de măsline.

poză 1

Carne nu mănânc de niciun fel, însă la pește nu pot renunța. Mă strădui să mânânc pește măcar o dată la două săptămâni. Optez pentru somon sau ton.

unnamed

În ce privește pâinea, o evit cât se poate de mult. De obicei, pentru tartine sau la supe, mănânc pâiniță Haiduc. Dacă nu o am la îndemână, atunci cu siguranță voi găsi în casă pâine neagră fără drojdie – ai mei o preferă. Dacă nu și nu, atunci fără pâine 🙂

483img2566_big

Un deliciu zilnic pentur mine este borcănașul cu alune și miere. Pun miere pe jumătate de borcan, apoi îl umplu cu alune și încerc să presez ușor până mierea și alunele sunt una. E foarte gustos și e o sursă de glucide, proteine și grăsimi foarte bună și sănătoasă ca combinație.

poză 2

O sursă  importantă de proteine sunt și boboasele, cum ar fi mazărea, fasolea, năutul. Îmi plac foarte mult, dar… ce-i drept am un stomac cam leneș și trebuie să fie bine pregătite, așa cun numai maică-mea știe să le facă 🙂 Vedeți în imaginea de mai jos o supă de fasole aburindă, făcută de mama.

poză 4

Ouăle de găină sunt un subiect tabu pentru mine 🙂 Vorba aia cu din Paște în Crăciun e tocmai bună în acest context 🙂 Mie personal nu-mi plac, dar în general se zice că trebuie să ne rezumăm la două ouă de găină pe săptămână.

Iaurtul, kefirul, brânza și cașacavalul, dar mai ales acesta din urmă, le ador 🙂 Mă strădui să consum lactate degresate sau cu un conținut slab de grăsimi și prioritar cele fabricate în Moldova. Optez pentru iaurturile natur, la care adaug miere și le mănânc cu fructe proaspete. La consumul de cașcaval ar trebui să renunț, pentru că nu este un produs tocmai sănătos. Dar e cam greu – pâinițele Haiduc, cașcavalul și cafeaua fac un tandem tare bun 🙂

Unt nu consum deloc, iar de margarină nici nu vreau să aud – vă recomand și vouă să-i spuneți adio! 🙂

Dulciuri? Mmmm, nu o am cu dulciurile. Îmi iau necesarul de glucide din fructe și miere și nu am poftă de surse de zahăr rafinat sau cum mai este numit otravă albă. Dacă totuși pălește vreo dorință dulce în mine, atunci optez pentru un pseudo-dulce – ciocolata sugar free. Pe rafturile magazinelor de la noi sunt mai multe tipuri de astfel de ciocolate – eu prefer Meteoritul pentru diabetici și ciocolată neagră fabricată în Ucraina „Pobeda”. Această ciocolată poate fi găsită și în varianta cu lapte, la fel fără adaos de zahăr.

bomboane-meteorit-pentru-diabetici-1008249_bigsugarfree_dot

 

Astfel, păcatele mele alimentare sunt cașcavalul, cafeaua și… pop cornul, alimente pe care îmi permit să le savurez din când în când, chiar zilnic dacă vorbim de cafea 🙂 De când  mă țin minte, de mică, îmi plac plăcintele cu cartofi. Dar bine că pe lângă gusturi, Dumnezeu ne-a mai dat și calitatea de abținere 🙂 Alfel nu mai obținem rezultate în dietă 🙂 Astfel, cu plăcintele am rărit-o detot 🙂

Un alt fapt ce îl am pe conștiință este consumul redus de apă. 2 litri de apă fac pe bună dreptate minuni în organismul nostru și asta se vede și la exterior – pielea este mai elastică, tenul e mai plin de viață și tinerețea noastră tot mai de lungă durată 🙂

Cantitatea zilnica de calorii este în medie de circa 1300-1400 calorii. Pot depăși uneori această limită creată în mod natural, nu prin restricții și calcule buchisitoare 🙂 Evident dacă doriți să slăbiți, ar fi bine să duceți contul la ce și cât mâncați. Un site bun la numărat calorii este slabute.ro.

Mult dulce pe zâmbetul vostru, să vă meargă totul ca pe unt și să vă înfruptați din tot ce vă oferă viața frumos și sănătos pentru trupul și sufletul vostru 😉

logo

Lasă un răspuns

