#ladylike

~Every Lady is beautiful in her own way – My way is Ladylike~

What I do not understand about expensive brands

Scrie un comentariu

Fiind o mare fană a shopping-ului online, mai mereu constat că preţul se pune pe brand, nu pe cât de reuşită ca design este haina şi cât de natural este materialul din care e confecţionată.

Eu încerc să fug de poliester, dar constat că şi brandurile scumpe folosesc din plin poliesterul, chiar la 100%.

Optez pentru bumbac, dar modele asemănătoare de haine pe care pot să le cumpăr cu sute de lei, de exemplu, de la Vasconi, Iuvas sau Maicom, de la ASOS, Bershka sau Zara, costă sute de euro la brandurile pretenţioase.

Încer să evit puloverele cu un procent mare de acril, optez pentru cele care mai au în compoziţie şi lâniţă sau caşmir, adică fire naturale. Printre brandurile high level, acrilul este un material-vedetă, însă o haină sintetică de brand nu merită preţul pus pe ea, părerea mea.

 

Top 12 cele mai scumpe branduri de haine din anul 2013

12. Louis Vuitton

louis-vuitton-sacs-à-main-découvrez-le-monogram-légendaire--Women_LG_The_Legendary_Monogram_DIE

11. Fendi

fendi-spring-summer-2013-02

10. Guess

guess-fall-winter-2012-13-hunter-gatti-03

9. Yves Saint Laurent

tumblr_lyweyaNTob1qbslos

8. Valentino

valentino-fall-ads-11

7. Dior

Visio-2-Campagne-Lady-Dior-2014_full-visio

6. Versace

versace

5. Armani

armani-exchange-spring-summer-2014-campaign-photo-004-600x436

4. Prada

prada-spread-gold

3. Dolce and Gabbana

dolce-gabbana-adv-campaign-fw-2013-women-01

2. Chanel

l-3LXsua8cfyxrTplc

1. Gucci

Gucci-fall-2014-ad-campaign-Anja-Karmen-Joan-Natasha-Raquel-Suvi-by-Mert-and-Marcus-the-impression-f

 

Comparaţie modele cheap – modele expensive

De exemplu, aceste două rochii de culoare neagră, au o diferenţă de preţuri de aproape 20 de ori. Dacă luăm în calcul că rochia de la Versace se găseşte acum pe site-ul net-a-porter la o reducere de 50%, diferenţa este de „doar” 10 ori 🙂 Rochia de la Versace e făcută doar din viscoză – un material care nu este sintetic, dar e obţinut printr-o prelucrare chimică a celulozei. Cea de-a doua rochie are coton şi puţină elastină, deci e din fire naturale.

34497852_435x435

Versace, 100% viscose 1280 euro, la reducere 640 euro

 

cotton asos dress black

ASOS, 98% cotton, 2% elastane 65 euro

 

Mai jos sunt două puloveraşe superbe de culoare gri. Primul este de la ASOS, costă 100 euro şi conţine lâniţă şi caşmir – mmm, ce plăcere pentru piele 🙂 Al doilea este designed by YSL, este 100% coton – tot e natural şi plăcut la atingere, dar… scuzaţi vă rog, costă mult mai mult – e circa 470 euro.

asos grey knitwear

ASOS, 51% cashmere, 49% merino wool 100 euro

Saint_Laurent_Grosgrain_trimmed_cotton_jersey_sweatshirt_1

YSL, 100% cotton 470 euro

 

Şi mai aduc un exemplu cu două cămăşi, ambele făcute din fire naturale, doar că una are 100% bumbac, iar alta 100% mătase naturală. Deşi mătasea este un material mai costisitor decât bumbacul, mult mai rafinat şi considerat de înaltă clasă, doar pentru că este un produs ASOS, cămaşa din mătase naturală costă de aproape 10 ori mai ieftin decât o cămaşă de coton de la Valentino – pare absurd, nu-i aşa?

508544_fr_pp

VALENTINO, 100% cotton 620 euro

image1xxl (1)

ASOS, 100% silk 65 euro

Deci, e clar, pe scurt – brandurile scumpe nu înseamnă neapărat o croială mai deosebită, un material mai natural sau mâini mai dibace şi mai bine plătite. Un brand scump este scump pentru că… numele brandului costă şi asta este probabil singura justificare 🙂

Potrivit unui articol postat pe thefrisky.com, costul de producţie al hainelor scumpe constituie doar 35% din preţul pus pe acestea. Multe cheltuieli din cost se referă la marketing, de la publicitate până  la vânzare. Potrivit aceleiaşi surse, multe branduri măresc preţurile doar pentru a conferi prestigiu şi exclusivitate hainelor şi pentru a intra în vizorul oamenilor super bogaţi, care poate nu le remarcă din cauza preţurilor, considerate de înstăriţi ca fiind modeste.

Astfel, există bunuri care sunt numite de lux datorită design-ului, calităţii, durabilităţii sau performanţei vădit superioare în raport cu alte bunuri. Există însă o altă categorie de bunuri care sunt percepute de oameni ca fiind de lux pentru că acestea joacă rolul de simboluri ale unui statut social. Aceste bunuri, care nu sunt neapărat mai bune, calitative şi performante decât alţi susbstituenţi mai ieftini, sunt cumpărate cu scopul de a arăta bunăstarea sau veniturile proprietarilor lor. Şi asta e o chestie de psihologie, nu de economie 🙂

Astfel, trăim într-o eră în care puterea personală este asociată de mulţi oameni cu puterea lor de cumpărare. De aceea, o haină  mai scumpă poate părea mai atractivă decât una ieftină numai din considerentul că nu toţi şi-o permit să o cumpere. În alte cuvinte, prin prisma unei reguli economice, valoarea unui produs este dată de utilitate, dar şi de raritate. Hainele scumpe îşi  justifică preţul prin exclusivitate şi prin prisma cantităţilor super limitate în care sunt realizate.

Voi ce părere aveţi despre brandurile scumpe – merită ele banii?

logo

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s