#ladylike

~Every Lady is beautiful in her own way – My way is Ladylike~

Dieta disociată – eforturi reduse, efecte vizibile

Scrie un comentariu

diet-food-on-a-plate-hd-wallpaper Vine vara și cu ea, vine și sezonul picioarelor goale, piscinelor și plajelor fierbinți. Probabil în această perioadă dietele sunt la mare căutare pe internet, parcă și sărbătorile cu mese copioase au trecut, de asemenea și opțiunile alimentare sănătoase din magazine s-au mai diversificat, astfel încât nu mai avem nicio scuză să scăpăm de cele câteva kilograme în plus 🙂 Eu am optat pentru dieta disociată – o dietă deloc greu de ținut, necesită anumite eforturi de adaptare dar nu și de abținere, efectele sunt vizibile, iar de efectul yo-yo nici nu vorbim – dieta are rolul de a regla metabolismul, deci nu vei lua kilogramele înapoi după terminarea dietei dacă nu vei face excese și vei ține cont că trebuie să faci mișcare. 

Sunt trei tipuri de diete disociate – pe zile (cea mai cunoscută de altfel), pe mese și pe culori. Dieta disociată pe zile presupune consumarea unuia și aceluiași aliment pe parcursul unei zile. Nu ești limitată în cantități, dar nu ai voie foarte multă condimentare, sarea se exclude sau se reduce la minim, zahăr și pâine exclus. Pe parcursul dietei se bea apă și ceaiuri din plante și se permite o singură cafea neîndulcită în zi. În 7 zile se poate slăbi cu această dietă până la 5 kg. Dieta nu se ține mai mult de o săptămână, dar se poate repeta la fiecare două săptămâni în caz că îți dorești să slăbești mai mult. Un exemplu de dietă de 7 zile vezi mai jos, dar succesiunea zilelor nu este atât de importantă. Îți poți face propria dietă disociată și să alegi ce alimente mănânci, doar să fii sigură că sunt sănătoase.

1 zi – se consumă doar carne de pui și/sau carne roșie. Nu e voie carne grasă și mezeluri pentru că în dieta disociată ideea este să disociezi proteinele de lipide. Carnea nu se prăjește, ci se fierbe, se prepară la grătar sau la cuptor și se poate condimenta cu piper și foarte puțină sare. Se consumă doar carne, fără garnitură sau alte adaosuri.

2 zi – se consumă doar legume, crude sau preparate. Nu se folosește uleiul, dar se pot consuma cu sare și piper. Evită legumele cu index glicemic mare cum este cartoful, fasolea sau porumbul.

3 zi – se consumă doar lactate cu conținut redus de grăsimi. Se poate mânca iaurt natur, brânză degresată, kefir, lapte, sana.

4 zi – se consumă doar pește, preparat de dorit la grătar, fără ulei și fără legume.

5 zi – se consumă doar fructe. De evitat sunt strugurii, bananele, fructele uscate, precum și perele.

6 zi – se consumă doar sucuri proaspete, din fructe sau legume, sau combinate. În această zi se pot consuma sucuri și din fructe cu index glicemic mare. Sunt de evitat citricele.

7 zi – se consumă mici cantități din toate alimentele consumate în anterioarele 6 zile.157696894


Dieta disociată pe mese se consideră cea mai sănătoasă dietă, regulile căreia trebuie să fie luate în considerare pe tot parcursul vieții. E mai simplu de ținut decât dieta pe zile, pentru că nu te plictisești să mănânci același produs ziua întreagă. Astfel, dacă la dejun, ai decis să mănânci un anumit produs, atunci la prânz sau la cină vei mânca altceva și asta este o regulă. Deci, poți opta dimineața pentru glucide (fructe), la prânz poți consuma proteine (carne/pește/orez/lactate), iar seara – mănâncă legume. Nu se recomandă să urmezi această dietă mai mult de 2 săptămâni. Se poate ține o dată la 2 luni.

Opțiuni sănătoase pentru micul dejun: cerealele integrale sub formă de fulgi; salata de legume; salată de fructe neacide – evitați citricele; 3-5 biscuiți integrali; cartofi; orez cu legume; 3 felii de pâine cu miere. Se alege unul dintre aceste meniuri, iar ca lichide se recomandă ceai cu lămâie îndulcit cu miere, apă, cafea, suc natural de fructe sau legume. Se exclude zahărul și laptele.

Opțiuni sănătoase pentru prânz: carne de pui, pește sau curcan, preparate cu maxim o lingură de ulei; lactate; ouă fierte. Se alege unul dintre aceste meniuri, nu se consumă garnituri de legume, nu se combină între ele, nu se consumă pâine. Ca lichide, optați pentru apă plată, lapte sau iaurt.

La gustarea de după amiază se pot consuma, în cantități moderate, fructe, legume, cereale și măsline.

Opțiuni sănătoase pentru cină: o ceașcă de nuci, migdale, caju; 1 iaurt; cașcaval, brânză, smântână; măsline; pește fără garnitura sau lămâie. Ca lichide puteți consuma apă plată, lapte sau iaurt.

portion-plate


Dieta disociata pe culori se ține de obicei 7 zile, timp în care 3 zile (nu succesive) mănânci alimentele de culoare albă, alte 3 zile – de culoare verde și 1 zi – de culoare roz.

Culoare ALBĂ (luni,miercuri, vineri) – lapte, iaurturi cu conținut redus de grăsimi și fără adaos de zahăr, sana, brânză de vaci slabă. Se pot consuma și maxim 3 felii de pâine din făină integrală de secară, dar și mai bine ar fi fără ea 🙂

Culoare VERDE (marți, joi, sâmbătă) – legume cu index glicemic redus, cum sunt ardeii grași, castraveții, dovleceii.  Se pot consuma maxim 3 felii de pâine din făină integrală de secară.

Culoare ROZ (duminică) – carne de pui sau pește la grătar, fiert sau la cuptor, cu legume sau cu orez brun fiert; ouă de găină fierte. Se poate condimenta. Nu este indicat să urmați dieta mai mult de 7 zile, dar o puteți repeta după 2-3 săptămâni.

FoodPyramid3-1024x857


Eu acum sunt în procesul dietei disociate pe zile. Prima zi am mâncat fructe, a doua zi – legume, a treia zi – kefir, a patra zi – fulgi de ovăz, a cincea zi – kefir+brânză degresată și planific în ultimele două zile să mănânc pește (6 zi) și banane (7 zi). Nu m-am urcat pe cântar, dar am o stare de bine care ți-o poate oferi doar o dietă sănătoasă!

Suplețe, finețe și frumusețe vă doresc!

logo

Anunțuri

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s